It was a nice movie. I like the movie's setting and the grey atmosphere to show the poverty of the lower class ppl.

Takeshi Kaneshiro (TK) plays a circus performer and that is considered a glamourous job for ppl from the lower class.

K20 is a famous thief that's able to disguise into different forms. He has stolen many national treasure, inventions.

The original villain framed TK to take his place in jail when the inspector was on his way to capture the thief. Somehow, he became K20 ACCIDENTALLY!! It wasn't his intention to become one.


I was never a fan of TK but after watching this show, I like him a lot a lot a lot!!!!

I didn't like the inspector, he look like the villain instead! And that was the ending... as K20 was masked, nobody knew K20's real form and ppl thought he's some uncle in his 40s but it turned out to be the inspector (the original villain) himself~ Bleah...

I feel this movie lacks a lot of promoting... it's quite impressive to see TK doing lots of fighting scenes by himself.

Quite a vast difference in 2 different promoting events...

-

I think I had a dream about Takeshi Kaneshiro I think... Haha... Some of those hua chi dreams... Please skip if you cannot take explicit details!!! WAhaha...

.
.
.
.

我们被困在一个黑暗的角落头,没有出路。
在冬天的街头,天气十分寒冷。
我因为寒风而颤抖着。。。

不知为何,他好像不怕冷。
后来,他说,“看着我。你看着我就不会冷了。”
我听从他,一直看着他。

不知怎么了,看着看着,脸慢慢威热。
他的轮廓好深,浓眉大眼的,双目有神。

过了许久,好像真的没那么冷了。
他叫我继续看着他,我的脸也越来越烫了。
在还来不及想着这些变化时,他的脸慢慢凑近。
他的唇轻轻贴上我的。。。

我们是在接吻吗?
我们的呼吸急促,我觉得我的心跳得好快,好快!
后来,我发现我一点都不冷了!

一切都好不可思议!
他就这样要我一直看着他。。。
突然我觉得,我好像有被疼,被爱的感觉。。。

后来,拯救人员把我们从黑暗中救出去了。

事后,一切截然不同了。
他好像变了个人似的。
他假装没看到我,企图不睬我。
我猜想,他应该是要我忘了那天所发生的。
既然他不愿我出现在他眼前,那我也不需要去找他了。
算了,就当我一厢情愿好了。

过了一阵子,我忙于工作和自己的生活,
不会再去想一些不可能的事情。
我想那个人也一定过得很好。

有一天,从一个朋友口中听到他问起我。
既然要消失就消失得彻底,干嘛再出现呢?

就这么巧在春季的一天,在我下班回家的途中下大雨了。
也这么巧我忘了带伞,所以在一个庭院避雨。
也这么偶然的,他也在庭院避雨。

两人都好尴尬。不知要说什么。
我们彼此都在等待雨停。

不知道为何,呼吸开始觉得困难,眼泪开始不听使唤。
不知道什么时候,他站在我身后,轻轻的叫出了我的名字。

我不敢看他,他却走来我面前。
他似乎看见了我的眼泪,问,“为什么哭?”
我强颜欢笑,说,“没有啊。没什么。没事。不用管我。”

其实我的心好痛。

他伸手环绕我的身躯。
我看见了他痛苦的表情。

原来他也不好受。

他含泪一直对我说,“对不起。。。真的对不起。”

我们痛哭在彼此怀中。。。


.
.
.
.

I was very curious what happened next.

I'd woken up after that scene, or perhaps there REALLY was a next scene but I couldn't remember what happened next... I couldn't recall. I remembered I kept getting stuck at the scene in the pavillion... what made me so so so sad... what made him so so so sad too?

Taking myself out of the dream and analysing it objectively... it seemed like both of them have mutual feelings for each other. But why did TK kept saying sorry? What was the change in behaviour? I really didn't want to think that both of them are in a 不伦恋. Like maybe one party is attached or married? But it sounded like both of them cannot be together... that, itself is very sad liao....