Monday. A long 187 bus journey to Zach's place.

The moment I alighted at his place, went ahead and explore his block myself even though he asked me to wait for him at the bus stop.

I took up the to the 9th floor myself and saw him downstairs walking toward the bus stop, he came up and we met. It was my first time seeing him wearing specs neh!! SO KE AI!!! Kawaiiiiii~~ Haha!!! *pinch*

Then went to his place... nobody was around beside his maid. Went to his room and saw his young pics, young photos!! And goodness!!! He looked so different as a kid!! Haha!! He was very fat as a kid, it was until poly he began to slim down. He was really nerdy n toot during his sec sch & poly days. He looked really cannot make it lor, someone whom ppl will never take a 2nd look but look at him now!! Muaaaahhh~~ lol!!!

Then his KING SIZE WATER BED!!! How can ONE PERSON have a king size water bed ALL TO HIMSELF!! What is this!

Next, we were sitting crossed legged of each other looking & scrutinising each other at a close distance. He said he wanted to study my features. I was there, looking like an idiot to let him study. I felt awkward and wanna laugh but as I was about to do that, I saw tears forming in his eyes and tears just rolled down. Then he quickly wipe his tears away...

I was shocked by that action! What happened?? 为什么他会看着我流泪呢?

后来,我在他家吃晚餐。

是他的女佣准备的。菜色和我家的差不多。
我就坐在他的右边慢慢品尝。

身为左撇子的我,手竟然没有和他“打假”。
能够在他家,跟他一起吃晚餐,感觉真的是好幸福~


After dinner, at around 11+pm, someone called him. He looked at his phone and hesitated a while before pressing the call button and said, "Hello, Joan ah?"

I winced at that mention of a female name. Ok, it could be his friend. But from the way his speak, his tone didn't sound like it was just a friend.

Apparently that gal wanted to jio him for kopi session. I didn't know what was that gal's intention but if Zach hadn't mentioned about jio-ing Sean, I supposed it'd just be a one-on-one meeting?

As soon as he finished with Joan, he called Sean jioing him out for kopi session which Joan initiated. Later on, Zach told me that Joan was the gal whom he wanted to intro to Sean. Then he called Joan back again to confirm meeting with her.

也不知道为什么,突然觉得很难过。
当他犹豫接电话的时候,我就觉得怪怪的。

后来听他和她在电话上的语气,好像有点让人怀疑。

怎么办,好像有要哭的感觉。

一个人的感觉为什么会转变的这么快呢?
前一分钟一起吃饭我还觉得好幸福。
怎么后一分钟就觉得好没有安全感?

他发现了我的突然对他冷淡的态度, 问我怎么了。
我逃避他的眼神,然后说,“没事。”

然后,我又对着他笑得很灿烂,不过很快就静下来了。

其实他很了解我的个性,我平时这么多话

这么 hyper 的一个人突然静下来肯定有事。

他忽然说,“你在 jealous 啊?”
我转身用被盖住我的头,设法躲起来,不让他看到我。
非常笨的做法,可是我不愿意承认他所说的。

我的沉默让他说出,“我就知道!”

我还是继续不理他,因为我不知道要怎么面对他。

看我这样子,他好像有些无奈,然后说,

“Dear, 你不要这样咧! 你这样,我以后不敢在你面前接女生的电话了。”

其实,我不是在生气,也不是想要吃醋的。
我也不知道我为什么会有那种反应。
或许是太在乎他了吧?或者是对自己没有信心?

看着他房里的时钟,他也该出去和 Sean 他们见面了吧?

哎呀!我不能这么小器的啦!
我就假装之前的事没发生就好了!

语无伦次地说,“你快要迟到了!我也要
catch last train."

一踏出他房门就看到他母亲坐在餐桌上喝东西。
他带我过去和她母亲打招呼。

他母亲是一个很漂亮的中年女人。
一头浅褐色的长卷发,脸上带一点妆,蛮亮丽亮眼的。
是一个很有魅力的气质成熟女,绝对不会输
OL 哦!

她问我住哪里,我跟她说裕廊。
她说,“哇!住这么远!还有车可以搭吗?
我说,“不会远啊。
MRT 半个小时就到了。”

没有说太多因为赶着 last train.

He was on his way to Admiralty to meet Sean & Joan so both of us went up the platform and waited for our train. My train came and he saw me enter. I waved at him as the train moved.... then I sms him to apologise cos there was a sudden rush of insecurity. He really made me feel better when he sms back asking me not to worry cos his heart only got me. Awww....

Went home and saw Daniel online. It was amazing that he could tell I was feeling insecure, he knew where I was coming from cos Xiang has many female friends. But he assured me that Xiang is a person who'd honour his words cos he's a righteous person. cos he's selective when choosing ppl to be his brother. 有了大牛的话,我真得觉得好放心。

-

Tuesday, read Shan's blog about her feeling homesick and empty.

So I decided to drop her an email to let her know that we're all here for her despite the distance between us. Luckily she has a senior with her, fellow Singaporeans who's seeking a dream & achievement in Japan. Shan, go go go fighting!!!

Later on, I sms Zach at the same time he sms me!!! Really is 有这样准吗 I msg u, u msg me!! Really is 心有灵犀一点通.

So anyway, he was asking what I was doing so I told him about reading about my best friend's homesickness while he told me he's studying at the library with Daniel.

It feels nice to be able to have a boyfriend to text about, asking what each other were doing and how each other's day went LOL.