Finally it's July!! A very important month!

Friday, woke up and replied to Shan's email. Really love exchanging emails with her. It felts as though we'd gone back to secondary school days le! Felt so happy!! Anyway, I told her everything what I was going through while she told me about her. It felt so close even though she was miles away from me.

Met up with Zach at JEC & we took neoprints!!! Awww... really love the neoprints we'd taken...I love my smiles inside the neoprints. The smiles are there because of him, my Dearie.
一路从 JEC 走道 IMM, 路上真的是无所不谈。
我觉得我们的家庭背景真的是很像!

每逢家中有人生日,或是父亲节,母亲节,
一家人都会去酒楼吃好吃的。

怎么会这么一样呢?真是好好哦!

到了
IMM, 第一个地方一定是去 Daiso.
他马上爱上了那里,因为有好多好便宜的东西吃!好多家居用品也超便宜的!
他本来已经拿了一些吃的,不过又放回去了。

他说,“我看我以后带我妈咪来扫到完好了!”

逛完了,我们就坐在一个
indoor kid's playground 一下。
坐着坐着,就拍起照来了!
我好喜欢那个墙壁的颜色!因为我喜欢绿色系列!

逛完了,塔车去裕廊坊看电影。
看超人哦!好期待!买了戏票,还有时间走走逛逛。
在逛街的当儿,我发觉他每次都被人
bio。已经不是第一次了。

每次跟他出去都发觉到,不管男女的都会看他一眼。
很奇怪。在他身边的我,也常常会被人
bio 了。

他长得还可以啦。不算帅,可是我很喜欢。
因为有一张搞笑脸!他不用开口,我都会很想笑!哈哈!.

Time to head to the cinema. Superman!!!!
Quite a lame movie leh other than the fact that the Superman actor was hot. But I was quite surprised to see Cyclops inside. The actor who starred as Cyclops in X Men also starred as Lois Lane's husband.


Anyway...I'm quite confused by the whole storyline. How come the kid got special power to push the piano to save his mom?? Haha... Bleah... the only commendable thing are the effects, that's all. Storyline and acting skills...are so so if you compare this with Harry Potter or X Men, Superman is rather 逊色.

看完电影,到外头走走。。。
我很喜欢在晚上和他在外面走走。
我发现了他一样很神奇的地方。
他的眼睛在夜空下会发亮,而且只有在晚上的户外。
白天和室内的话,就看不到了。是不是很像猫的眼睛呢?

猫的眼睛在白天或室内看,没有什么特别,普普通通。
可是,到了晚上的户外或暗的地方,它的眼睛就会发亮。
顺翔 (
Zach 的中文名)的眼睛到了晚上就会变得很迷蒙。
看着那双迷人的眼睛,我都失了神了,连路都不看。
好多时候,都差一点不小心要跌倒,多亏他拉着我。
为什么他的眼睛这么好看呢?简直是可以当场融化了!

走着走着,他的电话响起。
是兄弟找他了。他很受他朋友,兄弟的欢迎。

Sean, Paul 找他去 Pub, 我还蛮担心他会 join 他们。

听到他说,“不可以咧!我在 Jurong 跟恩恩一起咧. Pak tor la!”
我真的是太高兴了~ 我问他,“为什么不 join 他们?”
他说,“Girlfriend priority ma. 我也想陪你."

哇!听到这种话真的是爽到不得了!

从裕廊坊走到文礼,我就一直不停的看着他。
真的是
can't help it 嘛!谁叫他眼睛长这么好看!
到了要去的地方,我们一起拍长龙!
真的是好长的队,那是因为那里买的食物好吃啊!

在等的当儿,我的眼镜一直滑下我鼻子,
他看了一直笑,说我这样很可爱,然后轻轻帮我把眼镜推上去。
他那个举动让我好害羞哦!

买好了食物,坐下来吃东西。
我发现他一直在看我吃东西。
他又说我吃东西的样子很可爱,很像小孩子。
Kodomo o~

-

Saturday, met up with poly pals for steamboat buffet at 530pm @ Tiong Bahru. This gathering was supposed to be a gathering for Yang Jie before he leave for Brisbane.

Anyway, we went to this Tian Fu Huo Guo, it's HK style one, but the staffs are Chinese National one. Hmm.. the weather was super hot with the sun shining directly on us. There weren't any shelter to block the sun so bo bian.

Vivian saw my necklace and asked, "How come you wearing a Z necklace?"
Yuan already knew, so I told Vivian in bits & pieces, "Oh, 我最近交了一个....."
Hmm... Hoping they'd be able to understand what I meant.

Then Junwei came. So he was like, "Jia En, can I make fun of you??"
I was like, "Huh? make fun what?"
Then he went, "Why didn't you bring Mr Z along huh?"
I'm like, "Errr..." Haha!!

Didn't know how to continue the conversation. But I did show them the wallpaper on my hp. Hehe...

Anyway, they had no plans after we finished the steamboat. Most heading home cos they came back from gym or sentosa, after dinner confirm going home to rest. Then I went to TBP to bang sai cos really ate damn a lot.

So after that I sms Xiang where was he, he said he was at MS and I actually took train from Tiong Bahru to City hall and went to look for him at this Dian Xiao Er at MS. Both of us sat down outside and talk. Really damn full. Been eating & eating a lot lately. Jia lat... It was supposed to be a colleagues dinner with his ex-colleagues which includes Joe, Sean, MW & dunno the name of others.

After dinner, they were talking about whether to lim kopi or go pub. Hmmm... we were walking around MS and Joe saw something at Topman and Zach went in while I was outside with the others listening to them talking about Zach being a Gold Mine 金矿. They say he buy things don't look at price one and they think he really is jin gao kai lui eh. Then they actually asked me if 我看上他是不是因为他是金矿? I felt rather offended by that question from them.

We hanged around at MS and his colleagues decided not to join while the rest decided to settle for Club 9, a karaoke pub @ Boat Quay. So we decided to walk down since it was just nearby. We walked toward Esplanade and Fullerton. Went to the 24hrs Mac at Boat Quay and bought McFlurry, first time got ppl feed me ice cream leh!! Aww... so xing fu!! Then went to Club 9, it was a KTV pub no doubt but there was an important match going on so the KTV was stopped for the moment. England VS Portugal, it was a sibei wayang & drama match. When the match finished, I even msg Weiming who agreed with me! Haha! He say he very disappointed with Ronaldo's unsportsmanship who asked referee to give Rooney red card considering both are Man U players??....Haha didn't know why it was such a saga.

Port VS Eng finished. Time to leave cos Sean got an appointment early in the morning on Sun. A group of 7 of us was split into 5-2 cos the other 2 friends stayed East area, unable to share cab. While we 5 can further split to 3-2. We tried to hail cab along the way. We walked down all the way to Parliament House also don't have... Then walked further down to Peninsula Plaza.. even tried calling cab. But it was just infested with ppl and no cab in sight!! Totally NONE!!!

Joe called the other 2 friends up to see where they were, it turned out they were chilling and talking at Esplanade. Sean seemed pek chek but they were nothing he could do since there were no cabs around. So 5 of us walked all the way from Peninsular Plaza to Esplanade

So we walked the underpass from Esplanade Park to Esplanade...and Xiang wanted to go toilet. By right, the toilet could have been within 7 steps. But, there was short bushes, and a railing separating. Unless you have long legs able to cross those bush, either climb under or above the railing then you'd reach within, say maybe 10 steps. Otherwise, you'd have to walk one big round to where the bushes & railing opening is. For me, I confirm will opt for the one big round... cos I look clumsy when climbing. I'm very scared of sia suay, su seh or ppl laughing at me so I'd rather take overhead bridge than crossing the railing for convenience.

So anyway, Xiang heck those su seh...cos he was very urgent, I saw him jumped swiftly over the bushes. And then he jumped once more over the railings. 2 jumps in a row! Sec sch confirm high jump and & long jump sure very good one! But the toilet was locked. Haha!! Made wasted jump. But still, I was very impressed and he said he long time never jump liao, felt quite tired cos lang lao liao!!

We reached the Esplanade Food Street and joined his friends. Others were eating but I must control Xiang & myself not to eat liao cos really getting really fat liao. So the guys were there having guys talk and talking about MW & Sean case.

*fast forward* Nice analysing for these 2 guys and what the actions/reactions of the gals they're currently into mean. Tok tok tok....then wah, will discuss until so late~~ almost 3am. So shared cab with Joe & Sean home. While in the cab, kept holding onto Xiang's hand and laid on his shoulder. Stole a few kisses again... Awww... love him so so much!!

网上和翔聊天, 而他问我我打算这么过我生日。
以往的生日都是和慧珊度过的,一起吃饭,拍大头贴。没了。

他说他也在伤脑筋要怎么安排。
我跟他说这些都不重要,能和他一起度过我
23 岁生日,
我已经心满意足,觉得自己非常幸福的了!

过后,他跟我说,他家人觉得我的样子很成熟。
啊?会吗?我长的幼稚还差不多吧?

他说他把我们的照片放成他电脑的
desktop wallpaper,
凡是走过他房间的都会看得到。